rotfyling utlandetNår må en tann rotfylles? Innerst i en tann er det hulrom og rotkanaler som er fylt med nervev og blodårer. Den vanligste årsaken til at en tann må rotfylles er tannråte – karies. Når hullet blir dypt og irritasjonen har pågått lenge nok, blir det tilvekst av bakterier og utvikling av infeksjon som igjen resulterer i konstant, pulserende smerte.

Hva er målet med rotfylling?

Målet med behandlingen er:

• eliminere smerte,
  • eliminering av bakterier fra innsiden av en rotfylling.
  • beskytte tannen fra forfall og bakterier,
  • beskytte tannkjøtt, periodontal og periosteum, mot betennelse eller eliminere slike betennelser.

Ordentlig herdet rotfylt tann gir ikke tegn til smerter, og vil gi pasienten normal tyggefunskjon. Den døde tannen vil derimot være skjørere og mer utsatt for misfarging enn en sunn og levende tann. Riktig behandling lar deg bruke tannen på normalt vis uten smerter og komplikasjoner – det er derfor veldig viktig med presisjon og nøyaktighet når man rotfyller.

Hva kan komplisere en rotfylling?

Ytterligere rotkanaler, buede rotkanaler, okkludert rotfylling.

endodontiVed hjelp av den nyeste teknologien innen tannbehandling, kan vi eliminere disse risikoene og nærme oss perfeksjon innen endodontisk behandling. Ved vårt kontor har vi utviklet et komplett system for diagnose og overvåking under behandling. For en svært grundig analyse av antall kanaler og deres fremgang, bruker vi: endodontisk mikroskop, endometer, Røntgen.

For å rense rotkanalene så grundig som mulig bruker vi en spesiell endodontisk micro motor med et system for å måle lengden på rotfylling – dette sørger for økt sikkerhet og nøyaktighet. Fylling av kanalen må være tett og presis – vi bruker en spesiell enhet til å injisere varm guttaperka for å oppnå pålitelig kvalitet av rotfylling!

Alle rotfyllingens stadier er utført med dyp presisjon og nøyaktighet som sørger for sikkerheten til våre pasienter!